reisweg - Reisverslag uit Peer, België van Sonja en Eddy - WaarBenJij.nu reisweg - Reisverslag uit Peer, België van Sonja en Eddy - WaarBenJij.nu

reisweg

Door: Sonja en Eddy

Blijf op de hoogte en volg Sonja en Eddy

07 September 2007 | België, Peer

Onze reis een beetje toelichten.
We vertrekken op 06/10/2007 in Amsterdam.Als er geen wijzingen komen zullen we via London Heathraw naar Calcutta(Kolkata)vliegen.
In Calcutta zullen we enkele dagen de stad gaan verkennen;CALCUTTA is een van de s'werelds grootste steden.Men zegt ongeveer 14 miljoen inwoners maar dit is slechts een schatting
velen mensen zijn er illegaal en laten hun nergens inschrijven.Calcutta is de hoofdstad van West-Bengalen.Opmerkelijk is dat de regering van de deelstaat West-Bengalen
communistisch is. Ja India bestaat uit verschillende deelstaten(provincies) met elk hun eigen regering.
Calcutta is vooral bij ons bekend door Moeder Theresa die hier haar thuishaven had.

Van Calcutta reizen we naar Darjeeling aan de voet van de Himalaya;Hier blijven ook weer enkele dagen.Bekend om de prachtige natuur en theevelden.
Darjeeling is de toegangspoort tot Sikkim.

Sikkim gaan we verkennen per jeep.Sikkim is een kleine Indische Bergstaat.Voor 1970 was dit nog een onafhankelijk koningrijk.
Sikkim is een prachtig natuurgebied met vele Boedistische kloosters.Hier gaan we ongeveer een dag of 10 verblijven.

Van Sikkim gaan we per nachttrein terug naar Calcutta voor een korte stop-over om de volgende nacht weer een trein te nemen naar ons Stammen gebied...ORISSA
We vertrekken van uit Jeypore waar de vergunningen in orde gemaakt dienen te worden en nodige proviand in te slaan.We gaan nu een weekje de normale wereld verlaten en authentieke stammen
opzoeken;vanaf hier is er dus niets meer geen stromend water geen elektriciteit helemaal niets geen hotels het zal vaak inprovoceren worden en plan trekken.
Aja gedurende de trekking gaat er wel een kok met ons mee???

Na de trekking gaan we nog enkele dagen naar Bhubaneswar de hoofdstad van Orissa en Puri een stad aan de golf van Bengalen de wondermooie zonnetempel van Konark gaan we ook proberen te bezoeken.
Vanuit Puri nemen we een nachttrein naar Chennai in Zuid-India en van daaruit gaan we via Londen terug naar Amsterdam vliegen waar we normaal op 03/11/2007 moeten aankomen.

Dit is zo een klein beetje onze vooropgestelde reisweg alles is nog vatbaar voor veranderingen behalve aankomst en vertrek data.
Geduren de hele reis zijn we vrij te doen wat we zelf verkiezen!!Behalve natuurlijk de reisdagen en de trekking dat gebeurd in groep.

• 18 December 2011 - 12:07

Yvonne:

Hall Sonja en Eddy
    Op een onorthodoe manier probeer ik contact met jullie te krijgen.
    We zijn jullie huis e emailadres kwijt geraakt na een crash van de PC.
    Stuur me aub julle gegevens door naar yvonne.frolichs@home.n

Harteijke groet Yvonn