Gili eilanden - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Sonja en Eddy - WaarBenJij.nu Gili eilanden - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Sonja en Eddy - WaarBenJij.nu

Gili eilanden

Door: Sonja en Eddy

Blijf op de hoogte en volg Sonja en Eddy

26 September 2011 | Indonesië, Lombok

hallo
Eindelijk nog eens een verbinding gevonden.
In de omgeving van Bajawa bezochten we enkele traditionele dorpjes heel mooi nog nooit gezien.Na Bajawa zijn we naar Ruteng gereden een prachtige rit goor de bergen nooit gedacht dat er op Flores zoveel bergpassen waren op en neer en van links naar rechts,
Dinsdag zijn we dan ingescheept op een boot om enkele dagen te varen via de Komode eilanden naar Sumbawa. We hebben de Komode eilanden bezocht en er ook de reuze hagedis ontmoet die tot 3m groot kan worden wel heel speciaal die beestjes.Terug bij de boot hebben we de matras uit de kajuit gehaald en gaan slapen onder de sterrenhemel.De boot ligt stil bij nacht en het bleef lekker warm.
Woendagnamiddag varen we naar Simbawa en steekt er plots een hevige wind op.De zee was heel onrustig en de boot deed rara dingen.We hebben gelukkig alles droog kunnen houden behalve onszelf wat vwn iedereen niet gezegd kan worden.Alles in de kajuit was zeiknat.
Op Sumbawa overnachten we in een hotel te Bema.In de vroege morgen werden we gewekt omdat ons bed schudde gelukkig was Sonja wakker maar ik schrok ervan.Gebeurd hier regelmatig naar het schijnt.
Donderdag was een reisdag van 250km.met de bus niet erg veel te zien en heel slechte wegen.Het lijkt wel of de asfalt rond de putten en gaten van de weg gelegd hebben.In Sambawa Besar hebben we een prachtig hotel bungelows onder de bomen op 50m. van het strand lekker eten en we maken er ook een echte rustdag van.
Zaterdag reden we nog even op Sumbawa om de ferry te gaan nemen naar Lombok.Een hele belevenis de overzet duurt ongeveer 2u.en deze tijd werd opgevuld door het gezang van plaatselijke artiesten jongens wat een kabaal.Op lombok logeren we bij de vulkaan Injerie in bungelows tussen de rijstvelden een prachtige lokatie al zijn de kamers erg basic.Zondag was de dag van een flinke inspanning een wandeling gedaan door de sawa's op de rand van de vulkaan.Mooi maar vermoeiend maar we konden dit afsluiten met een frisse douche onder een waterval.
Onderweg zien we ook enkele plaatselijke bruiloften,mooi om te zien ze maken er een echte optocht van met het hele dorp.We gaan afsluiten want we gaan eten.Met ons alles prima maar bellen lukt niet moe.
Tot mails

• 26 September 2011 - 13:01

Gerry:

Hoi hoi , Het is daar weer een hele belevenis zo te lezen !!! Chique is mich det !! Geniet er nog van jullie 2 !! Hier is het momenteel toch een beetje na-zomer ! grts