Terug van de rivier - Reisverslag uit Peer, België van Sonja en Eddy - WaarBenJij.nu Terug van de rivier - Reisverslag uit Peer, België van Sonja en Eddy - WaarBenJij.nu

Terug van de rivier

Door: Sonja en Eddy

Blijf op de hoogte en volg Sonja en Eddy

19 Januari 2010 | België, Peer

Hoi,
Groetjes uit Gambia.Met ons is alles prima.We hebben ondertussen een hele weg afgelegd.Van st.Louis ging het naar Wasadou naar het Nikola-Koba national park.eenprachtige lokatie aan de Gambia rivier,veel nijlpaarden en tropische vogels gezien ook nog wat klein wild gelijk antilopen apen enz.De volgende dag zijn we dan de grens met Gambia overgegaan,een hele toestand met papieren en paspoorten wat heel veel tijd in beslag nam.Geslapen in primitieven bungelows maar nog redelijk te doen.Vervolgens de volgende dag ingescheept op onze boot om zo de Gambia-rivier gedurende een paar dagen te bevaren.Heel mooi een prachtige natuur op een heel brede rivier soms wel 1km.Weeral heel veel tropische vogels en af en toe een krokedil,vogelliefhebbers kijken hier hun ogen uit hun kassen.We sliepen aan dek onder een hemel met miljoenen sterren.Gisteren avond zijn we aangekomen in Tendaba een groot dorp zonder telefoon en elektriciteit.Vandaag hebben we het natuurpark van Makasutu bezocht ook heel mooi. Er is hier ook wel wat ongedierte gelijk vlooien en muggen en muskieten daarom elke dag onder het net slapen.Het weer dan het is hier vlot elke dag 37gr.we blazen en blazen dan heel de dag warme lucht richting Belgie....hopelijk komt ze aan tegen tot we terug thuis zijn.Het eten is goed wel veel rijst en kip overal zit een hoop ajuin in goed voor de nachtelijke concerten.De wegen in Gambia zijn een regelrechte aanslag op onze rug al veel gezien maar dit nog nooit meegemaakt,putten van een meter diep,rode zand en stof jongens ongelooflijk.Morgen gaan we terug de grens met Senegal over en daar hoop ik nog eens een mailtje te schrijven.
Tot mails Sonja en Eddy

• 19 Januari 2010 - 19:20

Myriam:

bedankt voor het verslag....wij zullen wel dromen.Geniet er maar van hé.

• 20 Januari 2010 - 17:10

Johan:

Ja, die vogels zou ik ook wel eens live willen zien. Geniet van de natuur, maar toch iets harder blazen AUB, België ligt noordwaarts. Groetjes

• 20 Januari 2010 - 17:45

Anita :

Prachtig relaas, om van mee te genieten!
    Die 37°C.deze richting, daar zijn de'r nu, zo'n 7°C.van aangekomen!
    Groets, en nog fijne dagen!

• 20 Januari 2010 - 18:07

Wies:

zo te lezen hebben jullie er alweer 'n hele reis opzitten,geniet maar goed van de warmte want hier is het een pak kouder en nat,nog hele toffe dagen ginder en laat het jullie allemaal goed gaan.groetjes

• 20 Januari 2010 - 22:54

Caat:

Hoi Eddy en Sonja,

Nondepie, wat een prachtig verhaal weer.
    Ik ben jalours (vooral due opmerkingen over die vogels, die doen 't hem) op jullie en vraag me af waarom ik niet met jullie ben meegegaan.
    En Eddy bijven blazen !!!

Heel veel liefs van Caat

• 21 Januari 2010 - 09:45

Liliane:

Dag Eddy en Sonja,
    Fijn dat we weer mochten meegenieten van jullie mooie reis. Nog een paar mooie en warme dagen!
    Groetjes